zawsze myslałem ze vw audi seat i skoda to jedna wielka rodzina i w sumie wszystkie czesci i silnik to to samo. W audi i vw silniki są prawie identyczne patrząc chociażby na niezniszczalny silnik diesla AFN wystepuje zarówno w vw jak i audi a skoda juz nie ma takiego silnika
Nie kazdy silnik VW jest montowany w kazdym modelu z grupy VW
Np. 1.4 tsi w skodzie wystepuje tylko w wersjach 122 i 125 KM
Z tego co mi wiadomo to Skoda po przyłączeniu się do grupy VW nie konstruuje własnych
silników tylko wkłada silniki VW
No włąsnie niejako o to pytam bo tez tak zawsze uwazałęm ze to to samo ale interesuje mnie dlaczego np silniki montowane w skodach róznią sie oznaczenimi ( nie wiem czy roznia sie duzo budowa) np który silnik skody jest odpowiednikiem wczesniej wspominanego AFN??
Nie wiem czy dobrze myślę więc jak coś niech koś mnie poprawi. Odpowiednikiem silnika AFN w skodzie jest AHF, ASV, czyli 110-cio konny TDIk. Różnice mogą być w osprzęcie jaki posiadają te silniki.
zawsze myslałem ze vw audi seat i skoda to jedna wielka rodzina i w sumie wszystkie czesci i silnik to to samo. W audi i vw silniki są prawie identyczne patrząc chociażby na niezniszczalny silnik diesla AFN wystepuje zarówno w vw jak i audi a skoda juz nie ma takiego silnika
Nie kazdy silnik VW jest montowany w kazdym modelu z grupy VW
Np. 1.4 tsi w skodzie wystepuje tylko w wersjach 122 i 125 KM
Pardon jest jeszcze 180 w fabii RS
No i jeszcze w Fabii2 montowany był 1.6 16v (105 KM), a on chyba nie występował w O2.
Czy ktoś ma i mógłby napisać o doświadczeniach z silnikiem 1,6 16V BCB, benzyna, 105 koni? Był montowany w Golfach i Leonach - przejrzałem już ich fora i generalnie OK. Czy trzeba lać do niego 98?
dragster, kumpel miał ten silnik w Golfie 4 i jedyny problem w nim były nieszczęsne cewki. W okresie od 2003 do 2005 roku wymienił wszystkie cztery.
Poza tym jeździł i lał paliwo. Zero problemów. Zrobił nim ponad 160 tys. km.
[ Dodano: Sro 19 Sie, 15 19:39 ] mar979, Skoda ma swój projekt silnika, którym się szczyci nawet w swoim muzeum w Mlada Boleslav.
Sami zaś modzielnie skonstruowali i wdrożyli silnik do Fabii 1 ten trzycylindrowiec o oznaczeniu HTP 1,2 .
Poniżej masz fotkę tego silnika jako eksponatu w muzeum:
Komentarz